Jelikož mnoho let není zmínka o našem sportovním zápolení, dovolte, abych stručně seznámil občany se změnami, které v našem teamu za ty roky proběhly. Počátkem můžeme zaznamenat rok 1998, kdy se závodilo převážně na autocrossové trati ve Vémyslicích u Moravského Krumlova, později pak v Božicích a Hostimi u Znojma. Po utrápených sezonách 98 a 99 se po rekonstrukci vozidla podařilo získat titul za 1. místo v kubatuře do 1200 ccm3.
O rok později to bylo celkově druhé místo a v roce 2001 jsme titul získali znovu. V té době začala závodit i dcera Martina v juniorské divizi, kde porážela i mnohem starší závodníky a zúčastňovala se i závodů v Rakousku kde získala celkové druhé místo. Po roku 2000 se otevřela zcela nová trať v nedalekých Přibicích a tak jsme měli skoro domácí trať. Změnily se třídy a auta a my byli donuceni upravovat motory na obsah 1350ccm3. Auta stále zrychlovala a nám se velice dařilo. Ve vyhlášeném seriálu mistrovství Moravy jsme získávali jeden pohár za druhým a v celkovém hodnocení jsme 2x získali titul a 2x titul vicemistra. Jenže jsme chtěli poznat i další autocrossové tratě v České republice a tak jsme se přihlásili do Mistrovství republiky amatérů, které pořádal klub z dalekého Šluknova. To nám umožnilo poznat veškeré závodní dráhy, z toho některé byly i Evropské např. Nová Paka, Přerov, Poříčí nad Sázavou, Sedlčany, Dolní Bousov nebo Rakouský Hollabrun.
Po prvním ročníku se opět měnila technika pro juniory na obsah do 1600 ccm3 a do 1400 ccm3 pro naši třídu. Bylo to krásné závodní léto a v roce 2010 se nám podařilo získat titul jak v divizi do 1400 ccm3 tak i v divizi do 1600 ccm3. V následujícím roce jsme získali celkové druhé místo a v roce 2012 opět získala titul Martina. V tom samém roku jsme pro zábavu vyzkoušeli i závody do vrchu v amatérském mistrovství ČR. Pro nás bylo tohle něco úplně nového, bez kontaktů na dráze, bez prachu a bláta. V roce 2014 se Martina po postavení nového vozu začala účastnit mistrovství ČR v autocrossu jako jediná žena v divizi Touring Autocross 1600. Ani tam se neztratila a téměř pravidelně se probojovávala do finálové desítky těch nejlepších. Největším úspěchem Martiny bylo v tom samém roce 4. místo na Setkání mistrů v Humpolci v divizi Touring Autocross, kde bojovala mezi dvaceti mužskými dravci.
Ovšem doba šla dopředu a finanční náklady byly stále vyšší. Rozhodli jsme se proto skončit s autocrossem a věnovat se výhradně závodům do vrchu. Po pořízení nového závodního speciálu Škoda Felicia Pick-Up Freestyle se od roku 2013 zúčastňujeme závodů do vrchu nejdříve v seriálu Maverick Rescue Eurocup , kde jsem získal 3. místo v celkovém hodnocení třídy E1H-1400. V té samé době Martina jezdila stále mistrovství ČR v autocrossu, což bylo ještě náročnější na přepravu a získaní finančních prostředků pro dvě různé soutěže. Po čtyřech letech v seriálu mistrovství ČR v autocrossu, jsme se rozhodli od tohoto náročného podnikaní upustit. Zaměřili jsme se proto jen na závody do vrchu. V roce 2017 jsme se stali členy nejznámějšího a největšího klubu závodů do vrchu AMK ECCE HOMO ŠTERNBERK V ÚAMK.
Po roční přestávce Martiny z důvodu mateřských povinností se v letošním roce znovu objevila na závodních tratích a hned v úvodním závodě na Brněnském okruhu zvítězila ve skupině E1H-1600 a mě připadlo místo druhé v té samé skupině. V dalším závod, který se konal v nedaleké Náměšti nad Oslavou, jsme si umístění trochu pozměnili, kdy jsem skončil ve skupině E1H-1600 na 2. místě a Martina na místě čtvrtém. Smůla na nás padla v dalším závodě, který se konal ve Šternberku na legendární Evropské trati ECCE HOMO. Po dobře odjetých tréninkových jízdách nás čekaly dvě závodní jízdy, kde jsme sahali po stupních vítězů, ale v poslední závodní jízdě měla Martina poruchu motoru a auto začalo hořet. V té době jsem dokončoval svoji jízdu i já a při pohledu na odstavené hořící auto jsem byl nucený zpomalit.
Nadcházející dva závody jsem tedy absolvoval sám a jak v Liberci, tak i v Dobšiné na Slovensku nás trápil motor ale i přes tyto problémy jsem obsadil v Liberci 3. místo a v Evropském závodě v Dobšiné 5. místo.
V letošním roce jsme chystali do našeho teamu třetí vozidlo a tím je Ford Puma s motorem 1.7, se kterou začal jezdit Lukáš Klimeš (přítel Martiny). Na jeho závodním speciálu proběhlo mnoho úprav, dělal se kompletně nový motor, úprava elektroinstalace atd. Prvním závodem s Pumou byly nedaleké Diváky u Hustopečí, kde se Lukáš zúčastnil svého prvního závodu do vrchu ve skupině E1H -2000 v České trofeji pod záštitou Autoklubu ČR, kde skončil na 4. místě. V sezóně 2020 tedy uvidíte všechna tři auta na závodních tratích v ČR.
Tímto bychom chtěli poděkovat sponzorům, obecnímu úřadu obce Cvrčovice, mechanikům a rodinným příslušníkům za podporu, bez které bychom tuto sportovní činnost nemohli provozovat.
Letošní sezóna má už číslo 14, a to znamená, že už 13 let kroužíme po tratích, které jsou posázené po celé České republice. Jsme rádi, že jsme si také mohli zajezdit v sousedním Rakousku a když se nám poštěstí a dobře to půjde, zajezdíme si letos i u našich bratrů Slováků.
Také máme v plánu zajet si (a je to náš každoroční rituál) závody do vrchu, které se každoročně konají u Slavkovského bojiště, u Mohyly míru. Letošní sezónu se můžeme pochlubit novými speciály, které mají podobu Škody Felície 1400 16v. se kterou se budu snažit co nejlépe reprezentovat naši obec. Martina se pokusí o to samé se Škodou Favorit 1600 8V.
Budeme se těšit na Vaši přízeň a podporu.
Karel a Martina Zoufalých
AC TEAM CVRČOVICE